Dołącz do naszego grona

* indicates required
Close

NaszaSylwetka.pl Aerobik, topshelf Elementy Zasadnicze Ćwiczeń Kardio – Sęk tkwi w pulsie serca!

Elementy Zasadnicze Ćwiczeń Kardio – Sęk tkwi w pulsie serca!

Lipiec 1st, 2010, 02:07:23 KrzysztofJa na Google+

W treningu kardio inaczej wytrzymałościowym lub tlenowym najważniejszą role odgrywa serce. Samo słowo kardio z greckiego kardia – oznacza serce.

Aby uzyskać jak najwięcej z treningu kardio podążaj za tymi wskazówkami, które zwiększają wytrzymałość serca.

Najpierw musisz wiedzieć, że celem treningu kardio jest zwiększenie siły serca lub jego zdolność do pompowania większej ilości krwi z każdym jego uderzeniem. Co to oznacza dla Ciebie? Jak uzyskać więcej mniejszym nakładem wysiłku i zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia?

 Intensywności i kontrola wysiłku podczas treningu ma kluczowy wpływ na jego efektywność i bezpieczeństwo, a co za tym idzie na realizację założonych przez ćwiczącego celów.
Najlepszym i niezawodnym wykładnikiem intensywności treningu jest częstość skurczów serca. Wykonywanie ćwiczeń w pewnym określonym zakresie tętna pozwala efektywnie „gubić kilogramy”, inny zakres będzie odpowiedni dla osób chcących zwiększyć wytrzymałość, a jeszcze inny w przypadku treningu wyczynowego.

 A jak się dowiedzieć, jakie masz tętno maksymalne? Możesz je obliczyć, odejmując od 220 swój wiek. Na przykład dla trzydziestolatka i wynosi ono 190 uderzeń serca na minutę. Ale gdy nie uprawiasz sportu wyczynowo, wartość ta musi być niższa i nie może przekraczać 60–80% tętna maksymalnego, a jak obliczyć tętno : zazwyczaj na siłowni wszystkie urządzenia umożliwiają sprawdzenie podczas wysiłku np.

Orbitreki, rowery, stepery, wioślarze, schody, szybie spacery,bieganie. To jest wszystko aktywność fizyczna która umożliwi Ci nie tylko zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej ale umożliwi  skutecznie zwolnić rytm twojego serca a co za tym idzie dłuższe życie.

Dobre rezultaty daje tylko wtedy, gdy poświęcasz na nią od  20 do  1 godziny dziennie nawet 4-5  razy w tygodniu.

Spalania Tkanki Tłuszczowej – intensywność umiarkowana- praca w warunkach tlenowych na poziomie 60-70% tętna maksymalnego. Najbardziej efektywna strefa (ze wszystkich stref pracy w warunkach tlenowych) dla spalania tkanki tłuszczowej. Minimalny czas treningu wynosi 30 min.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Wpisywanie komentarzy jest zablokowane.


Ile wody powinniśmy spożywać każdego dnia?

watterOgólnie rzecz biorąc, ludzie powinni spożywać około 2 do 3 litrów płynów dziennie. Uzależnione jest to od stanu zdrowia, nawyków ćwiczeń i otoczenia. Codzienne zajęcia mogą również zwiększyć te potrzeby. Na przykład zapotrzebowanie na wodę zwiększa się podczas lotu lub w czasie intensywnych ćwiczeń.

Szybka budowa rzeźby!

watterNa pozór wydawać by się mogło że jest to niemożliwe, jednak wiele aktorów dokonuje tego w zaledwie kilka miesięcy. Sęk tkwi w proporcjach. Brzuszek, barki, ramiona, klatka piersiowa, łydki, uda ... To te wizualne mięśnie stanowią zaledwie 20 procent całej masy mięśniowej. Jednak ten podzbiór stanowi 80 procent naszych postrzeganych mięśni. Rozwinięte prawidłowo sprawiają pozór wspaniałej rzeźby.