Dołącz do naszego grona

* indicates required
Close

NaszaSylwetka.pl Dieta, Suplementy, Utrata Wagi Sztuczne pobudzacze, prawdziwa chemia, szkodzi? czy nie szkodzi?

Sztuczne pobudzacze, prawdziwa chemia, szkodzi? czy nie szkodzi?

Luty 11th, 2013, 05:02:07 KrzysztofJa na Google+

Puszki z napojami energetycznymi to jak czytanie tablicy Mendelejewa. Nasz organizm energię czerpie ze spalania węglowodanów, białek i tłuszczów zawartych w jedzeniu, tymczasem w napojach pobudzających są jedynie kofeina, tauryna i syntetyczne witaminy. Sama chemia. Jeśli wiec czujemy się senni, a czeka nas wyczerpujący dzień, raczej wypijmy filiżankę kawy. Albo lepiej: zielonej herbaty- oprócz naturalnej kofeiny oba napoje zawierają m.in. polifenole, a zielona herbata jest znanym antyoksydantem i ma właściwości antyrakowe. Odświeżająco i stymulująco  na mózg działa wypicie soku pomarańczowego, energii dodaje też zjedzenie kawałka czekolady (mlecznej, gorzkiej, na pewno nie białej) bo kłopoty z koncentracją często wynikają z niedoborów magnezu, którego czekolada jest dobrym źródłem.

Warto zresztą uzupełnić magnez, zwłaszcza jeśli wypijemy sporo kofeiny, bo wypłukuje ten pierwiastek z organizmu. Dobrze też podjadać orzechy i suszone owoce, batony z ziarnami, wszelkie mieszanki bakaliowe, które są węglowodanami wolno się wchłaniającymi, mają mnóstwo minerałów i witamin. Dodadzą nam energii, a są zdrowsze niż znane nam z reklam batony, bomby chemii i kalorii. Czasem długotrwały spadek sił witalnych oznacza niedobory lecytyny. Warto ją przez pewien czas uzupełniać gotowymi preparatami naturalnymi, sporo jej zawiera np. kawa zbożowa Inka. Swoich entuzjastów mają preparaty żeń – szenia, napary z imbiru np.(z miodu i cytryny).
Na prawidłową  pracę umysłu zbawienny wpływ ma regularne spożywanie produktów bogatych w kwas omega-3 (sporo ich zawierają ryby morskie, olej lniany). Zawsze dobrym sposobem na szybkie ożywienie jest wykonanie kilku prostych ćwiczeń czy głębokich oddechów przy otwartym oknie.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Dodaj Komentarz


Ile wody powinniśmy spożywać każdego dnia?

watterOgólnie rzecz biorąc, ludzie powinni spożywać około 2 do 3 litrów płynów dziennie. Uzależnione jest to od stanu zdrowia, nawyków ćwiczeń i otoczenia. Codzienne zajęcia mogą również zwiększyć te potrzeby. Na przykład zapotrzebowanie na wodę zwiększa się podczas lotu lub w czasie intensywnych ćwiczeń.

Szybka budowa rzeźby!

watterNa pozór wydawać by się mogło że jest to niemożliwe, jednak wiele aktorów dokonuje tego w zaledwie kilka miesięcy. Sęk tkwi w proporcjach. Brzuszek, barki, ramiona, klatka piersiowa, łydki, uda ... To te wizualne mięśnie stanowią zaledwie 20 procent całej masy mięśniowej. Jednak ten podzbiór stanowi 80 procent naszych postrzeganych mięśni. Rozwinięte prawidłowo sprawiają pozór wspaniałej rzeźby.