Dołącz do naszego grona

* indicates required
Close

NaszaSylwetka.pl Dieta, news, topnews, topshelf Tłuszcz – o dziwo bardzo ważny składnik naszej diety.

Tłuszcz – o dziwo bardzo ważny składnik naszej diety.

Październik 10th, 2011, 03:10:41 KrzysztofJa na Google+

zdrowe-tluszczeNastepnym ważnym składnikiem po węglowodanach i białkach są tłuszcze (lipidy). W diecie człowieka, tłuszcze, spełniają wiele ważnych ról. Najważniejsze jest dostarczanie energii 9 kcal/g. Z tłuszczy pochodzi jej od 20 do 35 %. Nadmierne spożywanie jednak, tak samo jak w przypadku węglowodanów prowadzić może do wielu chorób, takich jak nadwaga czy choroby układu krążenia.

Tłuszcze podzielić możemy na nasycona i nienasycone a także na tłuszcze pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Nasycone podnoszą poziom cholesterolu we krwi,a także sprzyjają krzepliwości cholesterolkrwi, co powodować może miażdżycę tętnic. Pochodzą one z czerwonego mięsa, kiełbas, żółtek jaj, smalcu, masła czy śmietany, znaleźć je można również w słodyczach. Spożywać należy je z umiarem a wrecz unikać. Tłuszcze nienasycone natomiast obniżają poziom cholesterolu, co sprzyja mniejszym występowania chorób naczyniowych. Niezbędne są, jeżeli chodzi o prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka. Znaleźć je możemy w rybach, olejach roślinnych, orzechach, owocach czy warzywach. Jak mówią zalecenia ( Światowej Organizacji Zdrowia) dzienna dawka spożywania tłuszczy nie powinna przekraczać 20 gram, a przeważnie zjadamy ich dziennie o wiele więcej. Nie łatwo się jednak ich pozbyć z diety ponieważ często to one, poprawiają nam smak potraw. W tłuszczach rozpuszczalne są witaminy takie jak A, E, D i K, stąd też ważna jest ich rola, ponieważ bez nich nie mogłyby one zostać przyswojone. Niespalony tłuszcz, odkładający się na różnych częściach ciała, potrafią zepsuć sylwetkę.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Tłuszcz – o dziwo bardzo ważny składnik naszej diety., 10.0 out of 10 based on 1 rating


Dodaj Komentarz


Ile wody powinniśmy spożywać każdego dnia?

watterOgólnie rzecz biorąc, ludzie powinni spożywać około 2 do 3 litrów płynów dziennie. Uzależnione jest to od stanu zdrowia, nawyków ćwiczeń i otoczenia. Codzienne zajęcia mogą również zwiększyć te potrzeby. Na przykład zapotrzebowanie na wodę zwiększa się podczas lotu lub w czasie intensywnych ćwiczeń.

Szybka budowa rzeźby!

watterNa pozór wydawać by się mogło że jest to niemożliwe, jednak wiele aktorów dokonuje tego w zaledwie kilka miesięcy. Sęk tkwi w proporcjach. Brzuszek, barki, ramiona, klatka piersiowa, łydki, uda ... To te wizualne mięśnie stanowią zaledwie 20 procent całej masy mięśniowej. Jednak ten podzbiór stanowi 80 procent naszych postrzeganych mięśni. Rozwinięte prawidłowo sprawiają pozór wspaniałej rzeźby.