Dołącz do naszego grona

* indicates required
Close

NaszaSylwetka.pl Dieta, Suplementy Witamina C – czy na pewno jest jej tak dużo w najczęściej używanej cytrynie??

Witamina C – czy na pewno jest jej tak dużo w najczęściej używanej cytrynie??

Styczeń 3rd, 2012, 03:01:35 KrzysztofJa na Google+

Witamina C – (kwas askorbinowy) dzienna dawka dla dorosłego człowieka wynosi 45-90 mg/dobę.  Odgrywa ważną rolę w funkcjonowaniu organizmu.  Przede wszystkim wpływa na wytwarzanie i zachowywanie kolagenu, z którego jest produkowana tkanka łączna. Obecność kolagenu, a więc pośrednio witaminy C, ułatwia gojenie się ran, złamań, hamuje tworzenie się sińców, powstawanie krwotoków i krwawień dziąseł. Dzięki niej zdrowe komórki stają się odporne na zakażenia i uszkodzenia. Witamina C aktywizuje nasz system immunologiczny, czyli pobudza wzrost i sprawność komórek odpornościowych oraz innych białych ciałek krwi, które zwalczają atakujące nas mikroorganizmy co powoduje skrócony czas infekcji.

Źródła wit. C

Acerola –  zwana również wiśnią z Barbados, jest rekordzistką pod względem zawartości (w 100 g owoców – 1400–2500 mg) wit.

Owoce dzikiej róży– w 100g owocu  zawierają 1000 mg wit.C

Gwajawa–  pochodzi z Meksyku, Brazylii i innych krajów środkowo-amerykańskich (jeden owoc zawiera 145 mg)

Papryka–   czerwona ( 1szt. zawiera 140mg) zielona( 1szt. 95mg)

Cytryna – w 100g owocu zawiera 53mg wit. C

Dużo kwasy askorbinowego występuje również w: winogronie, porzeczkach, koper, pietruszka, pomarańcze, kiwi, melon, truskawki, maliny, ananas, z warzyw: szpinak, brukselka, kapusta, rzepa, cebula, brokuły, szparagi, soja, ziemniaki

Skutki niedoboru  witaminy C:

Szkorbut, trudności  w gojeniu się ran, nieprawidłowości w przemianie kwasów tłuszczowych, powracające infekcje, apatie, zmęczenie, brak apetytu, bule mięśniowe.

 Nie ma problemu z przedawkowaniem, nasz organizm nadwyżkę potrafi wydalić  wraz z moczem.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Witamina C – czy na pewno jest jej tak dużo w najczęściej używanej cytrynie??, 10.0 out of 10 based on 1 rating


Dodaj Komentarz


Ile wody powinniśmy spożywać każdego dnia?

watterOgólnie rzecz biorąc, ludzie powinni spożywać około 2 do 3 litrów płynów dziennie. Uzależnione jest to od stanu zdrowia, nawyków ćwiczeń i otoczenia. Codzienne zajęcia mogą również zwiększyć te potrzeby. Na przykład zapotrzebowanie na wodę zwiększa się podczas lotu lub w czasie intensywnych ćwiczeń.

Szybka budowa rzeźby!

watterNa pozór wydawać by się mogło że jest to niemożliwe, jednak wiele aktorów dokonuje tego w zaledwie kilka miesięcy. Sęk tkwi w proporcjach. Brzuszek, barki, ramiona, klatka piersiowa, łydki, uda ... To te wizualne mięśnie stanowią zaledwie 20 procent całej masy mięśniowej. Jednak ten podzbiór stanowi 80 procent naszych postrzeganych mięśni. Rozwinięte prawidłowo sprawiają pozór wspaniałej rzeźby.