Nie zapomnij o gimnastyce aby nie doznać kontuzji.


gimnastykaZawsze zaczynając trening siłowy musimy mieć na uwadze tzw. rozgrzewkę, gimnastykę.

Aby uniknąć niepotrzebnych kontuzji, naderwań mięśniowych, naciągnięć, musimy mieć na uwadze kilka serii rozgrzewkowych .

Ja osobiście polecał bym skrętoskłony tułowia, kilkanaście przysiadów, ok. 20 pompek dokładnie wszystkim znanych. Niektórzy do rozgrzewki używają orbitreka lub roweru stacjonarnego ale nie każdy posiada go w domu.

Znam zwolenników rozciągania mięśni  przed ciężkim treningiem, osobiście ten wariant wybieram po treningu. Pierwszą serię każdego ćwiczenia powinno zaczynać się od małego ciężaru, spowoduje to lepszym ukrwieniem ćwiczących mięśni a w rezultacie nie doprowadzi do kontuzji.

Niejednokrotnie zaniedbałem rozgrzewkę co spowodowało kontuzje barka a co za tym idzie przerwę w treningach co najmniej na pół roku.

Życzę powodzenia..

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.