Masa mięśniowa a przetrenowanie.


Istnieje kilka objawów, dzięki którym wiadomo, że jesteśmy przetrenowani. Często czujemy się wtedy zmęczeni i brak nam motywacji do pójścia na trening. Mięśnie wyglądają płasko i ciężko uzyskać w nich pompę. Często też spada siła. Ponieważ przyczyną jest zbyt częsty i ciężki trening, połączony z nieodpowiednim odżywianiem i zbyt małą ilością snu. Zasady ogólne, które pozwalają uniknąć tego stanu, to trenowanie z ciężarami nie więcej niż pięć razy w tygodniu (dla wielu cztery razy) , trenowanie tego samego mięśnia nie szybciej minimum 72 godziny od ostatniego treningu , jedzenie co 2-3 godziny. Oczywiście spanie przynajmniej 8 godzin na dobę zwłaszcza przy bardzo stresującym życiu zawodowym.

A co się tyczy treningów, jeśli nie trenujesz z więcej niż  jedną osobą, to powinien trening trwać poniżej godziny, poza plecami i nogami.

W dniu treningu przyjmować aminokwasy BCAA .

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.