Dołącz do naszego grona

* indicates required
Close

NaszaSylwetka.pl Dieta Masz zgagę problemy z żołądkiem?

Masz zgagę problemy z żołądkiem?

Listopad 5th, 2011, 09:11:24 KrzysztofJa na Google+

W Polsce bardzo wielu osobom a zwłaszcza tym którzy prowadzą siedzący niezdrowy(zła dieta) tryb życia doskwierają zaburzenia gospodarki kwasowo-zasadowej to kwasica i zasadowica. W obu przypadkach jest to stan zagrażający życiu, w którym dochodzi do zaburzeń odczynu pH krwi.

Zasadniczy wpływ na zachowanie równowagi w naszym organizmie ma dieta, która w dzisiejszych czasach poprzez nasze złe nawyki żywieniowe zmierza ku zakwaszaniu organizmu.
Produkty jakie spożywamy na co dzień możemy podzielić na kwasotwórcze i zasadotwórcze czyli  alkalizujące:

Produkty kwasotwórcze:

– kasza jęczmienna ,płatki owsiane, ryż, makaron, mięso wieprzowe, mięso wołowe,jaja, ser tylżycki, słodycze. 

Produkty zasadotwórcze –  alkalizujące:

  -mleko,buraki, ziemniaki, marchew, pomidory, sałata, ogórki, kapusta, czarne porzeczki, wiśnie, gruszki, truskawki. 

Produkty neutralne:

– masło świeże niesolone, śmietana, margaryna, mleko krowie świeże, oleje roślinne(oprócz oliwy) serwatka, jogurt naturalny

Wszystkie spożywane przez nas produkty są trawione i rozkładane w różny sposób. Proces trawienia to dla naszego organizmu ciężka praca, której zazwyczaj niedoceniamy. I tak węglowodany są przetrawiane w środowisku zasadowym, natomiast białko – w kwaśnym. Dlatego trawienie węglowodanów zaczyna się już w jamie ustnej, a trawienie białka dopiero w żołądku. Jeśli w czasie posiłku zjadamy jednocześnie produkty białkowe i węglowodany, to nasz układ trawienny ulega mocnemu przeciążeniu, co objawia nam się zgagą, wzdęciem, zaburzeniami trawienia oraz zmęczeniem.

Różnorodne i skomplikowane procesy trawienia przebiegają w sposób naturalny, jeśli nie przeciążamy przewodu pokarmowego niewłaściwym doborem produktów lub zbyt dużą ich ilością. W przeciwnym wypadku może dojść do niewłaściwego funkcjonowania trzustki, a przez to do długiego i niedokończonego procesu trawienia. Gdy mamy w jelitach nie do końca strawiony pokarm, to pod wpływem ciepła i wilgoci mogą powstać produkty gnilne. Te toksyczne odpadki dostają się do wątroby (centralnego narządu naszego organizmu), której zadaniem jest odtrucie i rozłożenie tych elementów.

A zatem,  niewłaściwe zestawione posiłki obciążają nie tylko nasz układ trawienny, lecz także ważne narządy przemiany materii jak wątroba.
Jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem musimy poznać kilka zasad jak łączyć produkty by zachować równowagę kwasowo-zasadową w naszym organizmie:
spożywając 100 g ryżu oraz 100 gram piersi kurczaka odkwaszamy nasz organizm poprzez spożycie 200 g pomidorów oraz 200 g ogórków,
100 g wieprzowiny i 100 g wołowiny poprzez 100 g buraków i 150 g fasolki szparagowej,
100 g płatków owsianych i 100 g jajek poprzez 200 gram pomidorów oraz 150 g ogórków.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)


Dodaj Komentarz


Ile wody powinniśmy spożywać każdego dnia?

watterOgólnie rzecz biorąc, ludzie powinni spożywać około 2 do 3 litrów płynów dziennie. Uzależnione jest to od stanu zdrowia, nawyków ćwiczeń i otoczenia. Codzienne zajęcia mogą również zwiększyć te potrzeby. Na przykład zapotrzebowanie na wodę zwiększa się podczas lotu lub w czasie intensywnych ćwiczeń.

Szybka budowa rzeźby!

watterNa pozór wydawać by się mogło że jest to niemożliwe, jednak wiele aktorów dokonuje tego w zaledwie kilka miesięcy. Sęk tkwi w proporcjach. Brzuszek, barki, ramiona, klatka piersiowa, łydki, uda ... To te wizualne mięśnie stanowią zaledwie 20 procent całej masy mięśniowej. Jednak ten podzbiór stanowi 80 procent naszych postrzeganych mięśni. Rozwinięte prawidłowo sprawiają pozór wspaniałej rzeźby.